søndag den 16. maj 2010

Så er der fiskefrikadeller

Lørdag tog jeg i Metro og købte 5 kg. friske sejfilleter.
De blev hakket sammen med 12 løg.
Deri kom der 10 tsk peber, 10 tsk salt, 10 spsk mel og 12 æg.
Der blev formet tilpas store boller, der stegt i rigeligt fedtstof. Alt dette blev til 120 lækre fiskefrikadeller, der skal mætte 34 roere + trænere og nogle få forældre til den kommende Københavns Regatta i Bagsværd.
Denne afholdes i kommende weekend.
Derudover skal der laves masser af andet mad. Pakkes. Handles osv......

4 kommentarer:

  1. Kommer I til Sorø Regatta i år?, hvis...så må du komme hen til kíosken på Skjolden (mål-området) og hilse på :-) Her er jeg fast inventar sammen med de øvrige "Mandagspiger"
    Jeg har lige set en del af dine ro-billeder igennem og fandt et par stykker jeg kender fra "min" roklub :-)
    Jeg ror selv (dog i gigbåd og kun for sjov)...ror du?

    SvarSlet
  2. Hej.
    Jeg kommer selvfølgelig til Sorø. Det er den bedste regatta, der findes. Vi holder til i Hadsunds regatta telt, så der er du selvfølgelig også velkommen. Jeg blev frigivet i inrigger for 3 år siden. Desværre kan jeg ikke tage mig sammen til at komme ud på vandet. Jeg har for mange jern i ilden. Jeg er en af de trofaste madmødre i Hadsund Roklub.

    SvarSlet
  3. Jamen vi ses ...det bliver hyggeligt :-) Vi håber vist alle på godt vejr...ikke som i (var det ) 2007, hvor vi var ved at regne væk??

    SvarSlet
  4. ja. det bliver rigtigt hyggeligt. Vi plejer at komme ca. 80 personer, så det er vores hygge regatta.
    Det passer meget godt med 2007. Der startede vores den yngste med at ro. Men Sorø husker vi ikke som den mest regnfulde. Derimod skolekapronings regattaen i bagsværd. Der plejer vi at regne væk. GG.

    SvarSlet